2024-04-16 13:41:00

Erasmus KA122- Tečaj u Grčkoj

Učitelj njemačkog jezika naše škole Lukas Paun vratio se s jednotjednoga tečaja stručnoga usavršavanja u Ateni usmjerenog podršci učenicama i učenicima s poremećajem iz spektra autizma (engl. Autism Spectrum Disorder - ASD) i poremećajem pažnje/hiperaktivnosti (engl. Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder - ADHD).

Tečaj je obuhvaćao dijagnostičke kriterije, metode poučavanja i komunikacijske strategije koje se mogu primijeniti u radu s učenicama i učenicima s navedenim poremećajima s ciljem osnaživanja svakoga od njih. Svoja će saznanja podijeliti s drugim učiteljicama i učiteljima kako bi ih se moglo primijeniti u radu s učenicama i učenicima koji pate od takvih poremećaja, a koji su sve češći u današnje doba. Tečaj je financiran sredstvima Erasmus+ projekta KA122 „Jednake mogućnosti za sve!“ koji se trenutno provodi u našoj školi. Uz učitelja L. Pauna, tečaju je nazočio i učitelj razredne nastave Željko Jaić iz OŠ Stjepana Radića iz Čaglina koja također provodi Erasmus+ projekt. Istražene su prilagođene metode poučavanja kao što su analiza zadataka i društvene priče (engl. social stories) te učinkoviti komunikacijski sustavi kao što je sustav komunikacije razmjenom slika namijenjenom osobama s teškoćama u komunikaciji (engl. Picture Exchange Communication system - PECS). Praktični primjeri i grupne rasprave bili su izrazito značajni pružajući uvide kako provesti navedene metode u nastavi ne bi li se tako pozitivno utjecalo na učenje. Suradnja s roditeljima bila je središnja tema. Izgradnja snažnoga partnerskog odnosa između roditeljskoga doma i škole osigurava dosljednost i potporu učenicama i učenicima u različitim okruženjima. Potrebno je stoga surađivati kako bi se stvorilo uključivo okruženje za učenje u kojima svaka učenica i svaki učenik može napredovati. U slobodno vrijeme učitelji su obišli znamenitosti grada Atene među kojima je zasigurno najpoznatija Akropola te se upoznali s lokalnom gastronomijom.

 

Autor: dr.sc. Lukas Paun, prof. Ova je publikacija ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.    

 


Osnovna škola fra Kaje Adžića Pleternica