preskoči na sadržaj

Osnovna škola fra Kaje Adžića Pleternica

Login

Projekt" Za sigurno i poticajno okruženje u školama"

Projekt „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“ Ured UNICEF-a za Hrvatsku je
počeo provoditi krajem 2003. kampanjom u medijima za podizanje svijesti javnosti o
problemu nasilja u školama.
Od početka provedbe programa do danas u program se uključilo preko 230 škola u Hrvatskoj.
Projekt je zamišljen kao višegodišnje nastojanje kako bi se promijenili stavovi, razina
tolerancije prema nasilju, potaknula suradnja i uvažavanje te spriječila daljnja pojava
nasilnih ponašanja među djecom.

CILJEVI PROGRAMA:
1. Povećati razinu osviještenosti o problemu kod djece, zaposlenika škole,
roditelja i lokalne zajednice.
2. Povećati razinu znanja o načinima i mehanizmima djelovanja u školi.
3. Potaknuti spremnost na akciju i promjene kod svih zaposlenih, djece, roditelja
i čimbenika u društvenoj sredini.
4. Stvoriti sustav podrške i zaštite djeci koja trpe nasilje ili se ponašanju nasilno.
5. Uključiti djecu, zaposlene, roditelje, stručnjake i lokalnu zajednicu u proces
promjena ponašanja i stvaranja drugačije klime u školi.
6. Osigurati trajnost i održivost projekta.
7. Evaluirati projekt – učinke i koristi za djecu.

Osnovni način rada su radionice za učitelje koje vode educirani mentori prema
razrađenom UNICEF-ovom programu. Cilj je osposobiti nastavni kadar za rad s djecom
na prevenciji nasilja i edukacija za intervenciju. Na taj način mentori postupno pomažu
školama izgraditi zaštitnu mrežu i organizirati odgovor cijele škole na nasilje.
Osnovnim nacrtom projekta zamišljeno je da svaka škola koja sudjeluje u projektu ima
svog mentora / trenera.
Projekt predstavlja kontinuirani rad svih zaposlenih koji vode školu kroz proces „7
koraka do sigurnije škole“:

Našoj školi su zbog veličine dodjeljena dva mentora, a u školi su od sedam koraka odrađena dva koraka do sigurnije škole.
1. KORAK: Učenici, roditelji, nastavnici i drugi zaposlenici škole svjesni su
problema vršnjačkog nasilja.
- pisani material o programu je dostavljen u školu
- svi roditelji su informirani o projektu na roditeljskom sastanku i pozvani na djelovanje
kroz aktivističke grupe
- svi nastavnici su upoznati sa pojmom zlostavljanja i educirani u prvim koracima koje
treba poduzeti za njegovo zaustavljanje
- škola je izmjerila razinu nasilja u svojoj sredini Upitnikom zlostavljač / žrtva Dana
Olweusa
- svi djelatnici, roditelji i djeca u školi su upoznata s rezultatima ispitivanja u
školi (tko, gdje, kako i kada čini ili trpi nasilje), te s rezultatima na razini Hrvatske i u
svijetu
- svaki učenik odnosno roditelj je dobio bilježnicu / priručnik o zlostavljanju.
2. KORAK: Škola gradi zaštitnu mrežu – definirani elementi zaštitne mreže
- razrednici na nekoliko SRO su pomogli djeci izraditi razredna pravila te je u tijeku objedinjavanje u zajednička školska pravila (kasnije se ta pravila uvrštavaju u Pravilnik o kućnom redu škole, a način postupanja u Pravilnik o pedagoškim mjerama)
- provodi se edukacija grupe učenika koji su se prijavili za vršnjačku podršku.
- u tijeku je postavljanje sandučića povjerenja u koje će djeca moći ubacivati svoje poruke, pitanja i prijedloge. 
 




preskoči na navigaciju